Wpis

środa, 28 maja 2014

Samospełniająca się przepowiednia

Najczęściej występującym rodzajem kłamstwa jest okłamywanie samego siebie. Powód? By nie stracić szacunku we własnych oczach.

..............................................................................................................................................................................................................................

 

 

Świadkowie mają mieć w nienawiści świat. Jest to stary system rzeczy, który leży w mocy Szatana i wypełniony jest prawie samymi niegodziwcami. Każdy Świadek Jehowy wie, że nie ma sensu się w tym babrać ani szarpać – bo już niedługo nadejdzie Armagedon a złych ludzi zniszczy dobry Bóg Jehowa. Dlatego bracia i siostry wierni w wierze – często olewają sprawy doczesne, takie jak kariera, emerytura, zapewnienie dobrego startu dzieciom, inwestycje, ubezpieczenie itp. Nie dbają przesadnie o zdrowie, nie planują długoterminowo. Bo i tak najważniejszą sprawą w życiu jest zaskarbienie sobie życzliowści Boga poprzez wytężoną kampanię rozpowszechniania broszurek – nic innego w obliczu nagrody życia wiecznego – nie ma większego sensu.

 

I nic dziwnego, że często po dekadach dyletanctwa, pogardy dla kariery, rozwoju i innych tego typu pierdół – w życiu przychodzi moment w którym zaczyna się coś sypać. Doczesność sama z siebie zaczyna wysuwać się na pierwsze miejsce. Rodzina wiernych chwalców Jehowy może na przykład wpaść w kłopoty finansowe – całe życie pionierowali, nie mają wyuczonego zawodu – emerytury brak albo jest niska. Mogą zachorować, mogą stracić pracę – zwykły czas i przypadek przyprą ich wtedy mocno do twardego muru rzeczywistości. I okaże się, że ta niby nieważna doczesność jest jednak najważniejsza. A przed rzeczywistością nie ma ucieczki.. nigdy..


 

I co wtedy robi wierny Świadek Jehowy?

 

Nigdy w życiu... Nie ma pretensji do siebie. O co to, to nie.. On jest niewinny i robił przecież to, co należy. Wierny Świadek Jehowy w takich momentach mówi do słuchającej go rodziny.

 

- Widzicie moi drodzy.. Jaki okropny jest ten szatański świat... Nie mam teraz nawet pieniędzy na jedzenie.. Tak mnie urządzili światusy.. Nie ma sprawiedliwości w tym starym systemie rzeczy.. To się tylko do rozwalenia nadaje.. Na szczęście już niedługo Bóg Jehowa się z tym upora.. Pamiętajcie dzieci!! Pokładajacie ufność tylko w Jehowie. W nim jest zbawienie..

 

 

 

Morały: 

Jeżeli z całej siły wierzysz, że świat wokół Ciebie jest zły, okropny i niesprawiedliwy – to takim właśnie Twój świat będzie..

 

Im dalej podążasz drogą głupców tym trudniej z niej zejść.

 

Najczęściej występującym rodzajem kłamstwa jest okłamywanie samego siebie. Powód? By nie stracić szacunku we własnych oczach.

 

Szczegóły wpisu

Tagi:
Kategoria:
Autor(ka):
sj23
Czas publikacji:
środa, 28 maja 2014 18:48

Polecane wpisy

Trackback

Komentarze

Dodaj komentarz

  • Gość argol68 napisał(a) z *.free.aero2.net.pl komentarz datowany na 2014/05/29 13:02:40:

    Tak , tak właśnie to wygląda w Organizacji jest wynikiem szafowania wersetami Biblijnymi co prawda analizuje się całą Biblię ale wersety nie wygodne cytuje się bardzo rzadko i pomniejsza się ich znaczenie . Napiszę swoimi słowami ,, Kto by zaniedbał swoją rodzinę ze względu na prawdę Ten jest gorszy od niewierzącego " czyż nie to opisuje jeden z wersetów ? co można rozumieć przez zaniedbanie rodziny ? ano właśnie podejście do życia takie jak opisane zostało w Twoim artykule , totalny luz oraz olanie wszystkiego bo po co ? przecież i tak przyjdzie Armagedon a potem cierpią członkowie rodziny ! no cóż nadgorliwość przynosi swoje żniwa , ale najgorsze jest to , że często członkowie Zboru są krytykowani jeżeli nie okazują nadgorliwości . Często na Kongresach słyszałem wypowiedzi byłych braci i sióstr ( jestem wykluczony za papierosy i za krytykę Starszych ) jak to o nic się nie martwią i wszystko mają , ponieważ znałem ich mogę powiedzieć , że nie miało to nic wspólnego z prawdą było to oszukiwanie samych siebie i wprowadzenie innych w błąd bo korzystali z ciężkiej pracy innych współwyznawców którzy oddawali swoje i za to nikt im specjalnie nie dziękował , ale laury zbierali Ci którzy niczym się nie przejmowali i to jest nie uczciwe !

  • Gość ml napisał(a) z *.dynamic.chello.pl komentarz datowany na 2014/05/29 19:23:17:

    oj to prawda i wtedy też zupełnie bez żadnych skrupułów sięgają po to, co ten okropny, szatański świat i bestia im oferuje : zasiłki dla bezrobotnych, ubezpieczenie przez PUP itd. I ok nie zrozumcie mnie źle - jeśli pracują maja do tego prawo, ale krytykować system, z którego się czerpie pełnymi garściami - hipokryzja totalna. Kochałam te rady pt" zrzuć swe brzemię na Jehowę" albo "zaufaj Bogu całym sercem".... zawsze jak się nie udawało można było powiedzieć, że za mało zaufałam Jehowie.......

  • Gość argol68 napisał(a) z *.free.aero2.net.pl komentarz datowany na 2014/05/29 20:45:17:

    ,, Zrzuć swe brzemię na Jehowę " tak to prawda , ale zrozumiana źle powoduje zachowanie olewające wszystko a nie o to chodzi szereg wersetów wskazuje o co chodziło Bogu w tej wypowiedzi , ale tych wersetów to raczej tacy już nie znają lub nie chcą znać tak czy siak kto czytał historię ŚJ wie , że do Ciała Kierowniczego dostają się różni ludzie co doprowadziło swego czasu do rozłamu całej organizacji . Dzisiaj zauważam , że również źle się dzieje po sześcioletniej emigracji a co za tym idzie braku kontaktu z organizacją a potem po odnowieniu kontaktów zauważyłem , że to nie ta organizacja tak zwane ,,światło " aż migocze raz tak a raz tak co to jest ? . Swoiste kliki Starszych nie uznających żadnych sugestii czy też uwag robią co im się podoba a podobno to za sprawą Ducha Św. w Komitecie Sądowniczym zasiadło dwóch rozwodników i jeden młokos w tym jeden z nich prowadzi interes na czarno i to wiele lat , jeden z nich korzysta z dorobku swojego Ojca i cieszy się , że o nic się nie martwi a ma , hipokryzja idealna . Trudno ludziom którzy używają choć trochę tak zwanego mózgu pogodzić się z takim stanem rzeczy , dlatego przyrost chociaż by w Polsce jest znikomy lub żaden bo biorąc ilość osób ochrzczonych a procentowy wzrost w organizacji wskazuje w masowe wykluczenia lub masowe opuszczanie organizacji .
    Powiem jeszcze tak : chociaż to co opisałem ja traktuje to jako problemy wewnątrz organizacji które po przez dyskusje i wspólne pomysły można by łagodzić lub zapobiegać to tak zwani nadgorliwi o nic się nie zamartwiający zaraz poczytają to za krytykę mającą zahamować dzieło głoszenia bo z nimi nie ma dyskusji u nich jest Komitet Sądowniczy , albo pozostają Ci do wyboru celowe klapki na oczach .

  • Gość litwin napisał(a) z *.neoplus.adsl.tpnet.pl komentarz datowany na 2014/05/31 21:27:00:

    Rzeczywistość jest okrutna, to prawda. Jest jeszcze jeden aspekt takiej postawy - zmarnowane życie a właściwie czas, który można było poświęcić na doskonalenie swej osobowości, zdobywanie wiedzy, poprawianie swego i rodziny, bytu materialnego. A najgorsze - bezsensowne oczekiwanie czegoś, co i tak nie nadejdzie.
    Ale cóż? Trzeba mieć otwartą głowę i odwagę, by spojrzeć na tę rzeczywistość.
    Ale niestety, brakuje tego nie tylko Świadkom Jehowy. Myślę, że należy propagować
    postawy społeczne zmierzające do szerszego spojrzenia, na otaczający na świat i zależności kształtujące nasze zachowania i sposób myślenia. Podchodzenia do wszystkiego z pewną dozą krytycyzmu. Nie uchroni nas to od błędów, ale w znacznej mierze je zmniejszy.

  • Gość argol68 napisał(a) z *.free.aero2.net.pl komentarz datowany na 2014/05/31 22:23:34:

    litwin - nie wiem czy jesteś ŚJ ? czy byłeś ? lub jesteś zainteresowany ? bo nie do końca zgadzam się z Tobą ŚJ prowadzą wielkie dzieło głoszenia i nie ma nikogo i niczego co by można porównać do tej działalności problem polega na tym , że historia zatacza koło i się powtarza Izrael w pewnym momencie po pad w pychę i jego członkowie za czeli robić rzeczy gorsze niż Poganie , chrześcijanie również po pewnym czasie popadli w pychę i za czeli robić rzeczy gorsze od Pogan ta sytuacja zaczyna mieć miejsce w szeregach ŚJ a to dlatego , że zaczynają być zbyt pewni siebie zapomina się w organizacji o przestrogach jakie są zanotowane w Biblii ,, kto myśli , że stoi niech baczy aby nie upadł " albo ,, wielu będzie chciało się przecisnąć przez wąską Bramę lecz nie uda się im " postawa wielu członków Zboru która w zachowaniu ich na co dzień świadczy , że są przekonani o tym , że skoro nikt ich nie wykluczył zbawienie mają pewne natomiast takich jak ja wykluczonych mają za nic usprawiedliwiając tym , że izolując się od wykluczonych zwiększają swoje bezpieczeństwo he he istny kabaret ! zapomnieli o wersetach które przytoczyłem wyżej . I tak by mnie wykluczyli nie teraz to później nigdy się bym nie pogodził z zachowaniem co do wykluczonych takie zachowanie jest sprzeczne z Biblią , dobrym wychowaniem , etyką , kulturą itp. itd .
    Myślę , że w razie Armagedonu wielu się zdziwi i to mocno a wielu będzie przyjemnie zaskoczonych tym samym historia znowu zatoczy koło i się powtórzy .

  • Gość litwin napisał(a) z *.neoplus.adsl.tpnet.pl komentarz datowany na 2014/05/31 23:19:37:

    Do argol. Zgadzam się z Twymi tezami Argol. Jednak mnie nie do końca zrozumiałeś.
    To co piszesz o ŚJ, jest spójne z wieloma krytycznymi komentarzami na ich temat. Jednak ja nie uważam Biblii za autorytet moralny czy etyczny, a tym bardziej za słowo od samego Boga (co do Jego istnienia mam bardzo wiele wątpliwości). Chodziło mi raczej o zwrócenie uwagi na człowieka jako tego, który jest podmiotem i kreatorem, w działaniu na swoją rzecz i całej rasy ludzkiej w tym pozytywnym znaczeniu, bez odwoływania się do jakiejkolwiek religii. Pozdrawiam i zapraszam do pogłębiania swojej wiedzy o człowieku jako takim.

  • Gość argol68 napisał(a) z *.free.aero2.net.pl komentarz datowany na 2014/06/01 22:13:07:

    Litwin - jestem prostym człowiekiem zwykły ślusarz - spawacz po zawodówce ale życie zmusiło mnie do nauczenia się wielu rzeczy a co za tym idzie logicznego i konstruktywnego myślenia . Kierując się tym samym tokiem rozumowania doszedłem do wniosku , że cały ten świat musi być zbudowany przez istotę rozumną którą powszechnie nazywamy Bogiem . Pracując w wielu zawodach w Polsce i zagranicą doświadczyłem ile trzeba się namyśleć aby zbudować cokolwiek a taki przeciętny liść z byle rośliny jest bardziej złożony niż kilka Posesji z wszelkimi mediami na które pracowało setki a nawet tysiące ludzi myślących . Nie mieści mi się w mojej logice a potrafię naprawdę wiele rzeczy zrobić a co za tym idzie muszę rozumieć zasady działania tego co wykonuje , że świat powstał bez rozumnej istoty sorry mój tok rozumowania oparty na twardej szkole życia nie może złożyć w całości Teorii Ewolucji - jest nie do przyjęcia ! Skoro jest Ten Bóg do który bo mamy ich całkiem sporo tyle wyznań , tyle wersji itp. itd . za czołem szukać w Biblii , ale i sporo czytałem i rozmawiałem o Islamie , Buddyzmie , Religiach Shintoistycznych no niestety , bajki lubiłem i lubię czytałem Baśnie Andersena , Braci Grimm itd. ale nie mieszam bajek z poważnymi sprawami . Fantazje zawarte we wszystkim co czytałem oprócz Biblii są nie na temat , natomiast Biblia mnie zafascynowała nie chcę tu reklamować i zachwalać tej księgi , ale dzieki niej poznałem w jakim strumieniu czasu całej ludzkości żyje dla mnie jest to kompas dzieki temu więcej widzę i więcej rozumie .

  • Gość jounde napisał(a) z *.adsl.inetia.pl komentarz datowany na 2014/06/09 23:20:32:

    ŚJ to jedno wielkie bagno - mnóstwo oszustów, krętaczy i kombinatorów, którzy pod płaszczykiem ładnie przytaczanych słów z Pisma Świętego liczą, że tzw. Światusy dadzą posłuch ich słowom, może uda się coś zakombinować jak już nawiążą kontakt, a może i wstąpią do do tego bagna (czytaj: paskudnej sekty). Znam wielu z nich i widzę jak są podstępni i fałszywi. Wszystkie swoje złe cechy i uczynki usprawiedliwiają tym, iż człowiek przez swój grzech jest niedoskonały, natomiast złe uczynki u wyznawców innych religi nie mają u nich żadnego usprawieliwienia. Mówią, że to szatański świat i wszyscy ci ludzie zginą razem z tym światem w armagedonie. Jak trzeba być butnym i nienawidzieć innych żeby w ten sposób się wypowiadać - i to słudzy tego porządnego Boga. Jedno wielkie krętactwo, chamstwo i dziadostwo cechuje większość jehowców. Dlatego należy gnać ich zawczasu i nie wdawać się z nimi w dyskusje, gdyż to ich tylko ośmiela do dalszej dyskusji na którą po prostu szkoda czasu.

  • Gość napisał(a) z *.static.system77.pl komentarz datowany na 2014/06/11 14:55:19:

    ARGOL68 wypraszam sobie, co złego robili ci "poganie" ? Szanowali naturę i naturalny porządek rzeczy, nie zabijali ze względu na wyznanie ? Składali ofiary innym bogom niż ci semiccy? Jestem Rodzimowierczynią i składam ofiary starym bogom, poza wyznaniem niczym się nie różnię od innych ludzi, nie składam w ofierze dziewic i nie jem kotów XD, oprócz tego nie nawracam i nie opluwam innych wyznań i cudzych bogów. Problem z ŚJ i niektórymi fanatykami Biblii polega na tym, że olewają wszystko, bo będą głaskać lwa w raju. Sama miałam do czynienia z babcią, której się zdawało, że orszak niebiański ześle jej żarcie i odmawiała wszelakiej pomocy, w ten oto sposób umarła w samotności z głodu. Bogowie, jakich by się nie wyznawało, albo i nie wyznawało bo była ewolucja, dali nam ręce i łeb żeby najpierw robić i myśleć a na końcu dopiero prosić, jak już wszystko zawiedzie. A wtedy mamy efekt placebo :D. To co po sobie zostawimy czyni nas nieśmiertelnymi, nikt nie ma pewności co do lwa w raju, ale nawet dziecko wie, że jeśli zatrujesz rzekę ściekami to zdechnie wiele zwierząt, roślin i ludzi i żaden bóg tego nie zmieni

  • Gość judojad napisał(a) z *.static.system77.pl komentarz datowany na 2014/06/11 14:55:52:

    ARGOL68 wypraszam sobie, co złego robili ci "poganie" ? Szanowali naturę i naturalny porządek rzeczy, nie zabijali ze względu na wyznanie ? Składali ofiary innym bogom niż ci semiccy? Jestem Rodzimowierczynią i składam ofiary starym bogom, poza wyznaniem niczym się nie różnię od innych ludzi, nie składam w ofierze dziewic i nie jem kotów XD, oprócz tego nie nawracam i nie opluwam innych wyznań i cudzych bogów. Problem z ŚJ i niektórymi fanatykami Biblii polega na tym, że olewają wszystko, bo będą głaskać lwa w raju. Sama miałam do czynienia z babcią, której się zdawało, że orszak niebiański ześle jej żarcie i odmawiała wszelakiej pomocy, w ten oto sposób umarła w samotności z głodu. Bogowie, jakich by się nie wyznawało, albo i nie wyznawało bo była ewolucja, dali nam ręce i łeb żeby najpierw robić i myśleć a na końcu dopiero prosić, jak już wszystko zawiedzie. A wtedy mamy efekt placebo :D. To co po sobie zostawimy czyni nas nieśmiertelnymi, nikt nie ma pewności co do lwa w raju, ale nawet dziecko wie, że jeśli zatrujesz rzekę ściekami to zdechnie wiele zwierząt, roślin i ludzi i żaden bóg tego nie zmieni

  • Gość argol68 napisał(a) z *.free.aero2.net.pl komentarz datowany na 2014/06/11 21:28:12:

    judojad - Pytasz co złego robili Ci poganie ? skoro nic złego nie robili to co robili dobrego ? a z resztą zgadzam się z Tobą .

  • Gość judojad napisał(a) z *.static.system77.pl komentarz datowany na 2014/06/12 01:44:43:

    a co dobrego zrobili chrześcijanie? mówiąc poganie mówisz politeiści z obszaru eurazji ? Ja mogę się wypowiadać tylko jak rodzimowierczyni słowiańska. Dbali o naturę, bo traktowali ją nie jak swoją własność ("czyńcie sobie ziemię poddaną") ale jako coś czego są częścią. W tej wierze nie istnieje jednostka jako taka, istnieje społeczność mniejsza lub większa, w której decyzje są podejmowane wspólnie- człowiek nie jest samotną wyspą. Ofiary składali tak jak wszyscy, najczęściej z pokarmów, a jak im chrześcijanie zniszczyli miejsca kultu to okazyjnie z biskupów :) nie nawracali, tłukli się tylko o teren, nie o wiarę. Ostateczną decyzję zostawiano jednostce (dylematy moralne typu aborcja, rozwód...) liczyło się ile ty dasz społeczeństwu, za to zyskiwało się chwałę. Dla tego na rusi komunizm się szerzył, bo idea byłą podobna. Nie mówię, że poganie- celci, wicca, słowianie, asatru, goci, wandale czy jakakolwiek inna cholera (a jest ich na pęczki) są idealni, albo tacy byli, prześladowano wszak chrześcijan w Rzymie, problem w tym, że ofiara stałą się oprawcą i zemściła się nie tylko na prześladowcach. Nikt nie jest idealny, ale "poganie" szanowali cudzych bogów, nadal szanują. Ja nie neguję istnienia innych bogów, nie składam im ofiar i nie odprawiam rytuałów, ale na pogrzebie albo ślubie przychodzę i klękam, bo mam szacunek, i to właśnie powinno cechować prawdziwego współczesnego rodzimowiercę, szacunek do cudzych decyzji (nie każdy taki jest, są i frustraci co zmienili tylko imię boga, a nienawiść pozostała), nie ze względu na strach przed piekłem, bo w piekło nie wierzę, nie strach przed tym, że Perun mi jebnie w łeb za karę, tylko dla tego, że nasze szczęście jest uzależnione od innych. Wytykanie innym, że wyznają nie tego boga co trzeba, albo, że w ogóle nic nie wyznają uczyni mnie lepszą, albo ich? :)

  • Gość liceum64 napisał(a) z *.centertel.pl komentarz datowany na 2014/06/22 08:58:43:

    ŚJ,są takimi samymi ludżmi,jak ludzie z innych wyznań.
    Podobne zalety,wady.
    Tragizm ich polega na przekonaniu że muszą głosic aby byc zbawiony.
    A przecież na zbawienie,nikt nie może zapracowac,i powiedziec Bogu -to moja zasługa!
    Jeśli można by było zapracowac na zbawienie,to po co Jezus,okup?
    Wiara w Jezusa to daje zbawienie,życie zgodne z zasadami na codzień,w prozie życia,postawa nasza,nacechowana naukami Jezusa,to daje zbawienie.

  • Gość Andrzej napisał(a) z 176.10.100.* komentarz datowany na 2014/06/24 17:52:42:

    Cześć, czytam Twojego bloga z zapartym tchem, ale mam też coś czym chciałbym się podzielić: www.youtube.com/watch?v=QlSzz4OjP6g
    www.youtube.com/watch?v=o9iIMJPC7MQ

  • Gość argol68 napisał(a) z *.free.aero2.net.pl komentarz datowany na 2014/06/24 23:24:58:

    Andrzeju co w tych filmikach jest interesującego sam nie wiem .

  • Gość Magda napisał(a) z *.opera-mini.net komentarz datowany na 2015/03/14 11:13:32:

    Twój blog jest genialny! Odzwierciedla niemal w 100% też i moje życie i stany psychiczne. Świadkowie zniszczyli moją rodzinę. Ojciec popadł w alkoholizm bo nigdy nie zdecydował się dołączyć, ale odrzucony przez fanatyczną matkę, widać nie wytrzymał. Pranie mózgu u świadków i ten niesamowity smutek jako dziecko. Bycie odmieńcem, a ta religia zamiast dawać nam szczęście zniszczyła wszystkim psychikę. Potem moja fobia społeczna gdy odeszłam ale nie umiała sobie radzić ze światem. Na koniec próba samobójcza mamy, a świadkowie co? Odwrócili się. To jest sekta i powinna być zdelegalizowana. Do dziś mam takie same problemy i rozterki. Czuję się nieudacznikiem. Zbagatelizowana kwestia wykształcenia czy radzenia sobie w życiu.
    Szkoda że blog jest na bloxie bo jest genialny, ale czyta się ciężko (czcionki, brak odpowiednich opcji i nawigacji na blogu).

  • Gość Magda napisał(a) z *.opera-mini.net komentarz datowany na 2015/03/14 11:13:43:

    Twój blog jest genialny! Odzwierciedla niemal w 100% też i moje życie i stany psychiczne. Świadkowie zniszczyli moją rodzinę. Ojciec popadł w alkoholizm bo nigdy nie zdecydował się dołączyć, ale odrzucony przez fanatyczną matkę, widać nie wytrzymał. Pranie mózgu u świadków i ten niesamowity smutek jako dziecko. Bycie odmieńcem, a ta religia zamiast dawać nam szczęście zniszczyła wszystkim psychikę. Potem moja fobia społeczna gdy odeszłam ale nie umiała sobie radzić ze światem. Na koniec próba samobójcza mamy, a świadkowie co? Odwrócili się. To jest sekta i powinna być zdelegalizowana. Do dziś mam takie same problemy i rozterki. Czuję się nieudacznikiem. Zbagatelizowana kwestia wykształcenia czy radzenia sobie w życiu.
    Szkoda że blog jest na bloxie bo jest genialny, ale czyta się ciężko (czcionki, brak odpowiednich opcji i nawigacji na blogu).

  • sj23 napisał(a) komentarz datowany na 2015/03/14 12:04:18:

    Cześć Magda. Mimo tego zamętu, jakie sekta wprowadziła w naszym życiu - można dać sobie radę. I tego się trzymaj.
    Dzięki za miłe słowa odnośnie bloga. Ostatnio mam niestety na to mało czasu. A co polecasz zamiast bloxa? Pozdrawiam

  • Gość Nick napisał(a) z *.tmodns.net komentarz datowany na 2015/03/22 09:40:39:

    Sj23 napisz książkę! będzie bestselerem - piszesz tak jak wiele osób czuje, jesteś genialny!

Dodaj komentarz

Kalendarz

Wrzesień 2018

Pn Wt Śr Cz Pt So Nd
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Kategorie

Kanał informacyjny



gangrena@10g.pl

Opcje Bloxa