Wpis

鈔oda, 09 wrze郾ia 2015

Mietek 2 czyli rozmowy ze 安iadkiem Jehowy

trac ju troch cierpliwo嗆 i zaczynam m闚i emocjonalnie, czego najlepszym znakiem jest pojawiaj帷y si znienacka Hitler.Trzymam dwie r璚e wyci庵ni皻e przed nosem Mietka. Na jednej wa輳 jego kumpla Bogusia a na drugiej Hitlera: - No patrz Mieciu, kto gorszy Hitler czy Bogdan? Co by powiedzia?

.........................................................................................................................................................................................................................

 

 

 

Po ostatnim szlifie parkietu, Mieciu sam do mnie przyszed.

- Kawka? - zagai貫m.

- Ch皻nie si napij - odpar 篤awo Mieciu. I si przysiad.

 

 

 

Wykluczenie



- Wiesz, ja by貫m kiedy wykluczony - powiedzia cicho - na rok mnie wykluczyli. Za picie. Przesadza貫m. I w豉郾ie to wykluczenie i Organizacja pomog造 mi zrozumie, 瞠 nie mog pi. Wydaje mi si, 瞠 篡cie mi uratowali.
- Wiesz, to nie trzeba przecie koniecznie Organizacji, 瞠by si przekona, 瞠 nie warto du穎 pi. Ja si na przyk豉d sam zorientowa貫m – powiedzia貫m jako tak automatycznie, ale zaraz po瘸這wa貫m tych s堯w.
- No ale mnie pomog豉 Organizacja.. – 瘸chn掖 si Mietek. 
- Masz racj Mieciu, przepraszam, ja nie chc w sumie tak si ustawia w dyskusji, 瞠 zawsze atakuj. Rozumiem te Tw鎩 punkt widzenia, sam znam kilku ludzi, kt鏎ym Organizacja bardzo pomog豉. By造ch przest瘼c闚, ludzi wykolejonych, alkoholik闚. Mam do Ciebie jednak pytanie. Jak si czu貫, gdy by貫 wykluczony? Nie by這 Ci smutno, jak wsp馧bracia Ci ignorowali?
- No by這 mi smutno. Ale to zrozumia貫 jest. Gdyby tak mnie nie traktowali, to ja bym przecie nie wr鏂i do Organizacji. Po co mia豚ym wraca, gdyby wszystko wok馧 mnie by這 takie samo jak przedtem. A tak to daj Ci odczu, 瞠 jest inaczej. Jest motywacja do zmiany..
- Wiesz, ja tu mam jednak z tym problem. Bo s przypadki takie jak ja. Kiedy kto nie ma ochoty wraca i jak mnie wyklucz, to ja na pewno nie b璠 si stara o przy陰czenie, bo ju w to nie wierz. A to wykluczenie sprawi, 瞠 moja rodzina stanie si podzielona, rodzice mog przesta ze mn rozmawia, dawni koledzy nawet nie powiedz „cze嗆”. To mi si bardzo nie podoba.
- No ale Janek czego oczekujesz? To jest tak jak w firmie, albo przestrzegasz zasad, albo jeste zwolniony. I jak jeste zwolniony – to ju reszta nie chce mie z Tob kontaktu. Bo i po co? Jeszcze b璠ziesz ich tylko odci庵a.
- W firmie? No w豉郾ie.. Mieciu, no daj spok鎩. Nie mo積a rodziny rozdziela.
- No ale z tego, co ja wiem, to rodziny nikt nie rozdziela. Ka盥a matka mo瞠 rozmawia z c鏎k, z synem. I nikt tego nie zabrania.
- Przecie wyra幡ie pisz w tych Stra積icach, 瞠 nie mo積a nawet smsa wysy豉 do wykluczonych doros造ch dzieci. I sam znam takie rodziny, gdzie c鏎ka nie rozmawia z matk od wielu lat, tylko z powodu religii.
- O no to ja nie wiem. Ja o takich rzeczach nie s造sza貫m. Musia豚y mi pokaza. Dzi瘯i za kaw, id lakierowa.

 

Wkr鏒ce po ca造m mieszkaniu, rozni鏀 si wo lakieru, przypominaj帷a ostry, ale dziwnie przyjemny zapach kleju Butapren. Mieciu zawzi璚ie smarowa parkiet lakierem.

- heh Mieciu, nie nosisz jakiej maski? Przecie przy takim st篹eniu i przez tyle lat pracy – to Ty ju jeste pewnie narkoman.
- no no – Mieciu si 鄉ieje i zaczyna zaci庵a si klejem. Niuch Niuch – krzyczy. Bardzo dobre to!! Hah ha. Zamknij okna – bo za du穎 dobrego uleci hhehhe

 

Biblia

 

Ty wiesz co mi jeszcze przysz這 do g這wy? – zagai Mieciu. Ja ci tak 豉two nie odpuszcz! No przecie Biblia jest i nie mo瞠sz zaprzeczy. I ja nie wiem jak Biblia mo瞠 Ci nie przekona. Przecie to naukowo wszystko udowodnione.

- Ale co?
- No znajduj te 鈍i徠ynie, co o nich tylko Biblia pisze. Odkopuj potwierdzenia, 瞠 ci kr鏊owie istnieli, co w Biblii jest napisane. Wszystko si sprawdza.
- No ok. Ale co to udowadnia?
- No, 瞠 to ksi璕a natchniona jest.
- Jak dla mnie to tylko udowadnia, 瞠 po prostu w pewnych sprawach Biblia ma racj. I ja Bibli bardzo lubi, to fajna ksi捫ka i podstawa kultury europejskiej.

- Aj Ty to wszystko po prostu lekcewa篡sz. Poczytaj o tych odkryciach archeologicznych, co wed逝g Biblii robi. A Twoi naukowcy? Ci庵le si myl. I jeszcze oszukuj. Poczytaj o oszustwach w nauce. Szczeg鏊nie w ewolucjonizmie.

- Zgadza si Mieciu, s oszustwa, s pomy趾i. Ale tak dzia豉 nauka. Przecie sam fakt, 瞠 wiesz o tym, 瞠 by這 oszustwo, i 瞠 by豉 pomy趾a – 鈍iadczy o tym, 瞠 metoda naukowa dzia豉. I pr璠zej czy p騧niej nast瘼uje post瘼 wiedzy. Nikt teraz nie twierdzi, 瞠 wiedza naukowa to jaka absolutna i zawsze prawdziwa wiedza.

- No tak. Ale to Biblia jest ponadczasowa.
- Dlaczego?
- Bo masz proroctwa, bo masz wiedz, kt鏎a wykracza poza tamte czasy.
- Jak wiedz?
- Np. 瞠 ziemia jest okr庵豉 i kr捫y wok馧 s這鎍a.

- No ale przecie w 15 wieku spalono Giordano Bruno mi璠zy innymi za to, 瞠 twierdzi, 瞠 ziemia nie jest Centrum Wszech鈍iata? A wiesz dlaczego? Bo przeczytano mu z Biblii jak Jozue zatrzymuje s這鎍e, a skoro wstrzymuje s這鎍e to znaczy przecie, 瞠 to s這鎍e kr捫y wok馧 ziemi a nie odwrotnie! Tak napisa B鏬 w Biblii, wi璚 pomy趾i by nie mo瞠. I ch這pa spalili..

 

Andre Durand: Giordano Bruno burning.

 

- A widzisz. Bo Ci z Ko軼io豉 幢e czytali.
- A nie wydaje Ci si, 瞠 to w豉郾ie nauka m闚i nam jak jest naprawd, a Bibli ju tylko po fakcie dostosowuje si do aktualnych ustale nauki?
- Nie. Biblia jest ponadczasowa, tylko my przez nasze ograniczone zrozumienie, nie zawsze j w豉軼iwie interpretujemy.
- No jak tam chcesz Mieciu – wyszczerzy貫m z瑿y w u鄉iechu - skoro ta Biblia taka trudna do zrozumienia, to sk康 wiesz, kto j najlepiej interpretuje?
- Prawdziwa jest tylko tak religia, kt鏎a wzywa imienia Jehowy. Koniec i Kropka.
- Ok to ju przerabiali鄉y. Wiele masz religii, kt鏎e uznaj, 瞠 imi Boga to Jehowa.
- No jakie?
- No nawet Katolicy.
- Katolicy nie wzywaj imienia Jehowy, maj innych Bog闚 poza Jehow.
- Jak to?
- No tak to, przecie maj Tr鎩c.
- Ej tam to ju kwestia szczeg馧闚 – machn掖em r瘯.
- Nie b璠ziesz mia innych Bog闚 poza mn, m闚i przykazanie. I nie b璠ziesz czyni rze嬌ionego wizerunku. Dziesi耩 przykaza jest najwa積iejsze, a Ko軼i馧 i tak nie przestrzega – zacz掖 m闚i podniesionym g這sem Mieciu.
- No ale przecie Jezus zni鏀 Prawo Moj瞠szowe. Prawda?
- A tam zni鏀. Uzupe軟i. To dalej jest przecie obowi您uj帷e – przecie wiesz? – Powiedzia lekko podirytowany Mieciu. 

- No to dlaczego nie obchodzicie sabatu? – wr鏂i mi g這s pokerzysty

- Sabatu?.. No nie obchodzimy. Bo to drobiazgi s. Najwa積iejsze s podstawy – na Mieciu nie zrobi這 to wra瞠nia. 

- Drobiazgi? Widzisz jak dla mnie to te wszystkie dziwne religie r騜ni si takimi w豉郾ie drobiazgami. Dla jednych drobiazgiem jest sabat, dla innych drobiazgiem jest krew, dla innych Tr鎩ca itd. Jedni przywi您uj wag do tego a drudzy do innego. A tak naprawd podstawy ka盥ej z tych religii s takie same. Opieracie si na Biblii, etyk i moralno嗆 macie podobn, a k堯cicie si o drobiazgi.

- Dla mnie to nie drobiazgi. 安iadkowie najlepiej interpretuj Bibli. A jak kto uwa瘸, 瞠 nie. To trzeba usi捷 z Bibli i porozmawia i dyskutowa. Jak chcesz to siadamy? – rzek Mieciu tonem rewolwerowca, kt鏎y wyzywa rywala na pojedynek.
 

Koniec 安iata


- Aj tam Mieciu, szkoda mi 篡cia na takie rozprawy. Najlepiej interpretujecie Bibli? - zaczyna貫m si sam nakr璚a -  a to dlaczego takie pomy趾i ci庵le? A to koniec 鈍iata w 1914 mia by. I co i g闚no. A to w 1935? A to w 1975? I co? No wiesz co. A ostatnio to ju za mojego 篡cia by這, 瞠 pokolenie ludzi, co widzieli 1914 rok, ma zobaczy Aramageddon. No i co z tego wysz這 Mieciu? Pokolenie z 1914 zmar這 – a ko鎍a nie ma. I tak sobie mo積a czeka.

- Z czasem dochodzi si do lepszego zrozumienia. Na mnie te pomy趾i nie robi 瘸dnego wra瞠nia. To znaczy, 瞠 religia si rozwija i jest gotowa na zmiany.

- No tak wszystko pi瘯nie, tylko powiedz to tym, co cierpi na tych zmianach. W latach 70 nie dopuszczano przeszczep闚, bo to niby tak jak ludo瞠rstwo. Ilu 安iadk闚 ucierpia這 wtedy? Ilu zmar這? Na pewno wiele. I jak to teraz wygl康a, gdy okazuje si, 瞠 jednak mo積a przeszczepy? – rozpocz掖em atak, ale nie da貫m odpowiedzie, tylko poszed貫m dalej: - Siedzia貫 za wojsko Mieciu?

- Nie. Jeszcze wtedy nie by貫m 安iadkiem.
- A jak my郵isz jak czuj si ludzie, kt鏎zy musieli i嗆 do wi瞛ienia, bo Cia這 Kierownicze nie pozwala這 im na p鎩軼ie do s逝瘺y zast瘼czej? Szczeg鏊nie teraz, gdy nagle i嗆 do s逝瘺y zast瘼czej ju mo積a. A tamci kiedy siedzieli 2 lata w wi瞛ieniu niepotrzebnie. To jak mo積a teraz zaufa i nie przyj望 transfuzji krwi? Przecie nied逝go mo瞠 si okaza, 瞠 jednak jest w porz康ku. Ju kombinuj z jakimi frakcjami.

- Janek! Ja mam o鈍iadczenie o krwi w portfelu i mog Ci pokaza, 瞠 ja 瘸dnych frakcji nie b璠 bra!
- To nie we幟iesz krwi, nawet je郵i b璠zie od tego zale瞠 Twoje 篡cie?
- Oczywi軼ie, 瞠 nie. Takie jest teraz 鈍iat這 od Jehowy i ja si tego trzymam.
- A jak si zmieni?
- To si zmieni. Ja mam pe軟e zaufanie. Nie do cz這wieka, nie do Cia豉 Kierowniczego – ale do Biblii i do Boga.


B鏬

 


- No widzisz, a ja z tym Bogiem te mam problem. Wydaje mi si, 瞠 s逝瞠nie Bogu oprawcy, kt鏎y topi dzieci w potopie, zabija wszystkich pierworodnych w Egipcie itd. To nie jest dla mnie – rozpocz掖em nast瘼n kontr. 
- Te tak kiedy my郵a貫m. Ale pomy郵 o tym, 瞠 B鏬 ma moc wskrzesi te dzieci. I wszystko jest w porz康ku – powiedzia spokojnie Mieciu. 
- A czy B鏬 wskrzesi tych, kt鏎zy zgin w Armageddonie?
- Nie no tych to nie. Oni mieli szans.
- No widzisz Mieciu, mnie si to specjalnie nie podoba. Je瞠li to mia這by by na serio i B鏬 faktycznie uzale積ia zbawienie kogo tylko od tego, czy ten kto pos逝cha przy drzwiach or璠zia dw鏂h bab, to wydaje mi si to troch dziwne kryterium. W sumie to mam gdzie takiego Boga, nawet je郵i istnieje.
- hehaha – Mieciu si 鄉ieje - ale B鏬 nie ma gdzie Ciebie. Jeszcze zobaczysz.
- No ale Mieciu, jak to mo瞠 by sprawiedliwe? Np. tw鎩 kolega, co z nim by貫 u mnie wczoraj, Bogdan tak?
- Tak. Bogu.
- No porz康ny ch這p chyba nie?
- Bardzo w porz康ku.
- A w Armagedonie zginie, prawda?

- hmm – zauwa篡貫m, 瞠 Mietkowi drgn窸a twarz. Ju my郵a貫m, 瞠 go trafi貫m, ale niestety szybko wr鏂i do „my郵enia praworz康nego” - No raczej zginie, bo nie ma serca do prawdy – powiedzia wolno Mieciu.

- No ale jak to mo瞠 by sprawiedliwe. No Mietek. Cholera!! Ci wszyscy co umr przed Armagedonem zmartwychwstan tak?
- Tak. Kar za grzechy jest 鄉ier. Ci co zmarli zmartwychwstan.
- A Ci zabici przez Boga w Armagedonie – nie zmartwychwstan, bo ponosz 鄉ier z r瘯i Boga i on ich os康zi.
- Tak. Bo B鏬 ma moc os康zi. I B鏬 wie wszystko. Je郵i B鏬 kogo zabi, nawet dziecko, to widocznie B鏬 wiedzia, 瞠 z tego dziecka nic nie b璠zie. 畝dna strata. I jest sprawiedliwo嗆.
- ζdna mi sprawiedliwo嗆, zabija dziecko, za grzechy, kt鏎ych jeszcze nie zd捫y這 pope軟i.
- B鏬 ma prawo.
- No ale jak to jest sprawiedliwe? Powiedz mi? Tw鎩 porz康ny kumpel Bogu, zginie w Armagedonie, a taki Hitler zmartwychwstanie, bo zgin掖 przed Armagedonem – trac ju troch cierpliwo嗆 i zaczynam m闚i emocjonalnie, czego najlepszym znakiem jest pojawiaj帷y si znienacka Hitler.Trzymam dwie r璚e wyci庵ni皻e przed nosem Mietka. Na jednej wa輳 jego kumpla Bogusia a na drugiej Hitlera:
- No patrz Mieciu, kto gorszy Hitler czy Bogdan? Co by powiedzia?
 

Po co si zastanawia?



- No ale ja nie wiem.. Nie wiem czy Hitler zmartwychwstanie. To nie wiadomo. Ja to zostawiam Bogu. Po co mam si nad tym zastanawia?

- No bo tak si sk豉da, 瞠 wszystkie tego typu religie zalecaj w豉郾ie, 瞠by si nad takimi rzeczami nie zastanawia. Idealny wielbiciel Boga, to taki, kt鏎y wykonuje zalecenia jak robot. Tak jak ten z Biblii co syna chcia z這篡 na ofiar, Abraham, albo drugi my郵iciel z Sodomy - kole, kt鏎y chcia wyda w豉sne c鏎ki zbocze鎍om zamiast go軼i, kt鏎ych dopiero co pozna - zagotowa貫m si za mocno i zacz掖em by emocjonalny.. 

- To Lot a nie 瘸den kole
- no tak Lot. Ale jak tak mo積a post徙i. I to on by ten dobry?
- Ale spokojnie Janek, zwr鵵 uwag na jedn rzecz: kto mieszka w Sodomie?
- No wed逝g Biblii zbocze鎍y seksualni
- No tak ale to byli konkretni zbocze鎍y, zauwa, 瞠 Biblia dok豉dnie wspomina, 瞠 przed domem Lota zgromadzili si m篹czy幡i. Ten t逝m chcia m篹czyzn. I dlatego prosili Lota, 瞠by wyda im go軼i. Ale Lot by sprytniejszy, wiedzia, 瞠 to wszystko s homoseksuali軼i i dlatego sprytnie powiedzia, 瞠 wyda im c鏎ki, bo wiadomo, 瞠 nic im nie zrobi - argumentacja Miecia wybi豉 mnie z rytmu:

- hmm Miecio, no tu mnie zaskoczy貫. Nie wiem co powiedzie. Sytuacja jest mocno abstrakcyjna, ale nie wiem czy ja bym na miejscu Lota tak ryzykowa w豉snymi c鏎kami
- No ale nawet jakby co, to Lot wiedzia, 瞠 Ci go軼ie to s anio這wie, wi璚 nie by這 strachu.
- No tak w takiej wersji, mo積a wszystko usprawiedliwi. Ale zastan闚 si czy teraz te by tak rozgrzeszy cz這wieka, kt鏎y np. w imi Boga sk豉da ofiar z syna? 
- Nie wiem, wtedy ludzie mieli bezpo鈔edni kontakt z Bogiem, my teraz tego nie mamy.

- No ale do tego zmierzam, jak mo瞠sz tak bez zastanowienia ufa wszystkiemu co jest tam napisane. Mo瞠 to wariaci byli ten Abraham z Lotem? Jakby teraz kto chcia z這篡 ofiar z dziecka to si go zamyka. Nie zastanawia豉 si nad tym? 

- Janek, ja si ju nie musz zastanawia. Ja znam prawd. Jestem o tym przekonany.
- Mieciu, kurcze, ja Ci bardzo szanuj, ale nie mog si zgodzi z takim podej軼iem.
- Ale Ty przecie tak samo si zachowujesz, uparty jeste i nie chcesz zmieni zdania – odparowa Mieciu.
- Ale ja jestem got闚 zmieni zdanie, je郵i b璠 mia ku temu jakie zdrowe przes豉nki.

- Odmawiasz wiary w Bibli, a to przecie przewodnik od Boga. Ma這 dla Ciebie B鏬 zrobi?

- Ale Mieciu, je瞠li B鏬 istnieje i jest rzeczywi軼ie taki m康ry, to powinien wiedzie, 瞠 aby dotrze do wszystkich ludzi, to musi stosowa jakie bardziej racjonalne argumenty. Niech ten B鏬 zrobi co cudownego, niech przewidzi losowania w Totolotka 10 razy pod rz康, niech pogodzi fizyk kwantow z newtonowsk. Kurcze przecie B鏬 wie jak do mnie dotrze, a skoro wie to dlaczego do mnie nie dociera?

- Jeszcze do Ciebie dotrze, wspomnisz moje s這wa.

W jaki dziwny spos鏏 s這wa Miecia zrobi造 na mnie emocjonalne wra瞠nie. Ale nie da貫m po sobie pozna.

Szcz窷cie

 

- Ok Mieciu, oby mia racj. Ale na razie to sorry 瞠 tak powiem ale te ca貫 religie to jest dla mnie absurd.

- A dla mnie wr璚z przeciwnie – Mieciu zaczyna si troch denerwowa - "prawda" pouk豉da豉 mi 篡cie. Mam nadziej na 篡cie wieczne. Nie pij alkoholu. Mam wspania陰 穎n i super c鏎ki.

- Ale ja bardzo si ciesz Mieczys豉w. Je瞠li to sprawia, 瞠 jeste szcz窷liwy – to bardzo dobrze.
- Moja najstarsza c鏎ka mieszka w Krakowie. Tam jest centrum dla g逝choniemych. Ona specjalnie nauczy豉 si j瞛yka migowego i tam g這si i t逝maczy na zebraniach. Jest pionierk specjaln tam.
- A z czego si utrzymuje?
- Ja jej pomagam. I ma wspania造ch braci i siostry wok馧 siebie.
- Jaki zaw鏚 ma?
- Od razu po maturze posz豉 w pionierk.
- I nie boisz si, 瞠 jak Ciebie zabraknie, to mo瞠 by jej ci篹ko si utrzyma?

Mietek spojrza na mnie badawczo. Jego twarz wyra瘸豉 wielk zadum:
- Wiesz co Janku, w pewnych sprawach, ja bezgranicznie ufam Jehowie. I jeszcze nigdy si nie zawiod貫m - powiedzia podnios造m tonem.


- Oby tak by這 Mietek, oby tak by這 zawsze.

Nagle zadzwoni telefon Mietka:
- Ach kochanie, tak zapomnia貫m. Troch si zasiedzia貫m... Tutaj o wa積ych rzeczach rozmawiamy... Aj dopiero teraz sobie przypomnia貫m.. do s逝瘺y.. tak wiem.. Ok poczekaj ja ju jad.

- Dobra Mieciu, widz, 瞠 musisz si zbiera, to powiedz mi ile Ci si nale篡 za robot?
- moja 穎na, wiesz, musimy i嗆 na studium. Ch皻nie bym jeszcze pogada, ale musz lecie.
S逝chaj to tam mia這 by 40 z za metr, tak si umawiali鄉y. Ile tam masz metr闚 w tym pokoju?
- 14.9 m2 – wed逝g planu – pokazuj Mietkowi plan mieszkania.
- No to policz ile to wychodzi?
- Wyci庵am kom鏎k i licz. 596 z – wysz這.
- No to teraz odlicz 10 % zni磬i ode mnie.
- O prosz bardzo mi mi這, 瞠 robisz zni磬 dla niewiernego – u鄉iecham si szeroko.
- hahhaa niewiernego no no. No ale bardzo sympatycznie by這 i dzi瘯i za te rozmowy. Jak b璠ziesz mia ochot pogada jeszcze kiedy to zadzwo.
- Dzi瘯i Mieciu, to mno篡my 596 z razy 0,9 to wyjdzie pomniejszone o 10%. S逝chaj dam Ci 550 z, mo瞠 by?
- Jasne. Dzi瘯i.

Mocny, serdeczny u軼isk d這ni na po瞠gnanie. I porozumiewawcze spojrzenie. I Mietek poszed.

A ja zosta貫m sam, z dziwnym chaosem w g這wie, po tej ca貫j rozmowie. Parkiet wygl康a wspaniale. I ja te jestem zadowolony z wizyty Mietka. Mimo i, nie da si go przekona, to ciesz si, 瞠 jest szcz窷liwym 安iadkiem Jehowy, bo to bardzo porz康ny i budz帷y sympati cz這wiek.

No i od razu przysz這 mi do g這wy, 瞠by to zapisa p鏦i dobrze pami皻am. Wi璚 zaraz usiad貫m do komputera. 

Mietek je郵i to kiedy przeczytasz - wybacz!

 

 

 

 

 

 

Szczeg馧y wpisu

Tagi:
Kategoria:
Autor(ka):
sj23
Czas publikacji:
鈔oda, 09 wrze郾ia 2015 00:10

Polecane wpisy

Trackback

Komentarze

Dodaj komentarz

  • Go嗆 Malkira napisa(a) z *.play-internet.pl komentarz datowany na 2015/09/09 19:52:59:

    Ja rozumiem, 瞠 tracisz wen, na sw鎩 spos鏏 wcale Ci si nie dziwi, ale czy w takim razie nie my郵a貫 mo瞠 o jakiej innej formie uprawiania literackiego ekshibicjonizmu w internecie? c: To, w jaki spos鏏 opisujesz rzeczywisto嗆, nastr鎩, dialogi - jest absolutnie fenomenalne!
    My郵 te, 瞠 nie b璠zie nadu篡ciem powiedzie, i pewnie niejednemu ju pomog貫 - czy to przejrze na oczy, czy przynajmniej da貫 do my郵enia. Ogarni皻y z Ciebie facet i uwa瘸m, 瞠 to jest super, to co robisz i co zrobi貫 ju do tej pory na tym blogu.
    Szkoda tylko, 瞠 tak rzadko go aktualizujesz, bo wbijam tu prawie codziennie z nadziej na 鈍ietny tekst, a przewa積ie obchodz si smakiem ;)
    W ka盥ym razie dzi瘯i, 瞠 dzielisz si swoim do鈍iadczeniem.

    Pozdrawiam serdecznie!

  • sj23 napisa(a) komentarz datowany na 2015/09/11 12:20:55:

    Dzi瘯i jeszcze raz ! Du穎 dla mnie znaczy taki komentarz.
    Jasne, 瞠 my郵 czasem, 瞠by napisa i wyda co wi瘯szego. To jedna z rzeczy, kt鏎 chcia豚ym zrealizowa przed 鄉ierci :)
    Mi這 mi, 瞠 chocia w internecie wypadam jako ogarni皻y, poniewa w rzeczywisto軼i to ju nie jest tak pi瘯nie.
    R闚nie pozdrawiam i dzi瘯i za motywacj!

  • Go嗆 Werter napisa(a) z *.adsl.inetia.pl komentarz datowany na 2015/09/14 00:04:06:

    Przypomnia豉 mi si moja, nieco mniej "budujaca" przygoda ze specjalist ,-安iadkiem Jehowy. Wraz ze swoj narzeczona (wykluczona) by貫m na etapie wyka鎍zania mieszkania. Pojawi豉 si m.in kwestia budowy kominka i ca貫j zwi您anej z nim infrastruktury. Postanowili鄉y skorzysta z us逝g znanego w okolicy(ma貫 miasteczko) specjalisty w tym zakresie, kt鏎y to legitymowal si du篡m do鈍iadczeniem i jednocze郾ie przynale瘸 do jedynie s逝sznej religii.. Legenda o uczciwo軼i 匡 by豉 dodatkowym, aczkolwiek nie rozgrywaj帷ym atutem przy wyborze tego pana jako naszego wykonawcy. W tym czasie zg喚bia貫m intesywnie kwestie doktrynalne wy瞠j wspomnianej religii. Zale瘸這 mi na weryfikacji i konfrotowaniu znalezionych niekonsekwencji z moj dziewczyn. Wracaj帷 do budowy kominka to ustalili鄉y przedmiot i zakres prac oraz cen. Niestety ustalenia te mia造 charakter ustny. Prace trwa造 oko這 2'tygodni. Jakie by這 nasze zdziwienia przy rozliczaniu si, gdy pan zarz康a 800z wi璚ej ni si um闚ili鄉y. Wybuch豉 awantura. On jako agrument konkluzyjny podawa np. to, 瞠 sobie gdzie zapisa sum jakiej teraz oczekiwa. Oczywi軼ie byli鄉y oburzeni. On w ko鎍u "uni鏀 si honorem" i obra穎ny opu軼i nasze lokum. Krew si we mnie gotowa豉, gdy zarzuci mi klamstwo i pr鏏 oszustwa. Moje hipotezy co do jego post瘼owania by造 nast瘼uj帷e: 幢e oszacowa koszt pracy/materia堯w i teraz zamiast uczciwie -licz帷 na nasz dobr wol - poprosi o wyr闚nanie pr鏏owa wm闚i nam inn kwot posuwaj帷 si do oskar瞠. Druga opcja to po prostu ordynana pr鏏a naci庵ni璚ia m這dych frajer闚, na zasadzie: a nu si uda wyd瑿i dodatkow kas. Czyta貫m, 瞠 szemrani spece cz瘰to uciekaj si do takiego numeru na koniec roboty i jak klient jest "mi瘯ki" to da si oszuka.
    Zastanawia貫m si co mog zrobi z t spraw i wymy郵i貫m, 瞠 powiadomie o niej grono miejscowych Starszych. Najpierw nale瘸這 ustali gdzie i kiedy maj miejsca zebrania. I tu zdziwienie, bo wypytywany w t ej kwestii inny lokalny 鈍iadek, gdy dowiedzia si o co chodzi, zacz掖 nagle zwodzic i si mota odpowiadaj帷 na moje pytanie. Przecie, gdy chodzi o zjednanie potencjalnego wyznawcy 匡 zawsze bardzo ch皻nie zapraszali i informowali o miejscu i czasie zebra. Indagowany w ko鎍u wskaza godzin zebrania. Okaza這 si, 瞠 cz窷 zboru do kt鏎ej przynale瘸 "nasz" fachowiec ma zabranie i drogiej i jedynej alternatywnej porze. Jako 瞠 to ma造 zb鏎 i jednocze郾ie bardzo znana posta to tak podana informacja by豉 dla mnie zmyleniem przeciwnika. W ko鎍u dotarli鄉y na to w豉軼iwe zebranie. Fachmen w豉郾ie przemawia. Nasze przybycie na pierwszy rzut oka by這 ci篹kim prze篡ciem dla niego i jego 穎ny. Uda這 nam si na osobno軼i porozmawia z dwojgiem Starszych. Z ich strony pada造 argumenty, 瞠 to uznany fachowiec, 瞠 nikt wcze郾iej si nie skar篡. Pad這 tak瞠 pytanie: za co zosta豉 wykluczona moja narzeczona. Jej wykluczenie os豉bia這 w ich oczach si喚 naszych argument闚. Odczuwa貫m podej軼ie: jak wykluczony 鄉ie oskar瘸 szanowanego 鈍iadka?.. Naszym oczywistym i wytknietym teraz b喚dem by oczywi軼ie brak pisemnej umowy. Ja z kolei -aby wykaza czysto嗆 swoich intencji -by貫m got闚 zostawi im sporn sum, tak aby sami zadecydowali co ni zrobi. W sumie na tym historia si urwa豉. Kiedy mia貫m kilka spotka w domu z g這sicielami. Na jednym z miejscowy Starszy wspomnia, 瞠 by造 rozwa瘸ne przeciwko mnie kroki prawne tj. wytoczenie procesu o znies豉wienie.

  • Go嗆 Nick napisa(a) z *.public.wayport.net komentarz datowany na 2015/09/17 07:07:00:

    WERTER:

    strach pomy郵e co by by這 gdyby byli wiekszo軼i w spolecze雟twie! Zawsze mo瞠sz przytoczy t historie kiedy do Ciebie zapukaj ci sami robole ale w garniturach i zaczna pocza o uczciwo軼i i 篡ciu w raju bez niedobrych katolik闚.

  • Go嗆 Morfeusz napisa(a) z *.opera-mini.net komentarz datowany na 2015/11/01 12:25:28:

    Sj23 , nie musisz mie weny przecie , wa積e 瞠 obiektywnie opisujesz a przy okazji wyrzucasz co Ci le篡 na w徠robie , napewno r闚nie Tw鎩 blog kogo uratuje od " 鈍iadkowej " sekty a i mi poprawia humor , jak i zreszt wszystkim czytaj帷ym to taki aloes na serce ha ..... nie umia貫m si powstrzyma aby nie wklei filmu na jaki natrafi貫m bo on tak idealnie pokazuje jaka jest naprawd 鈍iadkowa moralno嗆 i jak bardzo zakute 豚y maj ludzie w tej sekcie . www.youtube.com/watch?v=jWlBIUuoxoE

  • Go嗆 napisa(a) z 82.139.185.* komentarz datowany na 2015/11/18 12:49:16:

    Zach璚am do odwiedzenia forum forum.zbawieniedlaciebie.pl/

  • Go嗆 Marta napisa(a) z *.internetdsl.tpnet.pl komentarz datowany na 2016/01/12 11:17:10:

    M鎩 komentarz b璠zie troch nie na temat, ale musz si tym z kim podzieli. By豉m 匡 przez wiele lat, du穎 rzeczy mi nie pasowa這. Je郵i B鏬 jest dobry, dlaczego dokonywa masowych mord闚, chce zabi 7mld ludzi w Armagedonie, nie daj帷 im szansy uczenia si przez tysi帷 lat. Dlaczego w Biblii pisze, 瞠 zwierz皻a najpierw jad造 traw, podczas gdy ca豉 przyroda jest precyzyjnie skonstruowana do wzajemnego po瞠rania si. Dlaczego zwierz皻a maj te same wady zdrowia i charakteru co ludzie.
    Dopiero niedawno zacz窸am czyta na r騜ne tematy. W skr鏂ie, dosz豉m do wniosku, 瞠 najbardziej mnie przekonuje idea... reinkarnacji. Dlaczego? Po pierwsze, gadaj o tym tysi帷e ludzi podczas hipnozy regresyjnej, gadaj to samo. Jak r闚nie niekt鏎e ma貫 dzieci maj wspomnienia z poprzedniego 篡cia. Osoby kontaktuj帷e si z duchami te o tym m闚i, cho im nie zawsze mo積a ufa. Po drugie, wierzy w reinkarnacj spora cz窷 ludzko軼i. Po trzecie, to jest sprawiedliwe. Nauka ta zak豉da, 瞠 dusza, b璠帷 po tamtej stronie, pami皻a wszystkie swoje 篡cia, analizuje b喚dy, i wybiera sobie kolejne wcielenie, aby si dalej szkoli i udoskonala. W takim razie B鏬 jest dobry, pozwala si uczy a do skutku, 瞠by na koniec m鏂 do niego wr鏂i. Dodatkowym atutem jest to, 瞠 w reinkarnacj nie musisz wierzy, 瞠by z niej skorzysta. Czy to nie jest pi瘯ne?

  • Go嗆 arriving napisa(a) z 212.191.130.* komentarz datowany na 2016/03/02 13:50:23:

    Niezwykle m康ry i interesuj帷y blog. Naprawd gratuluj zar闚no postawy jaki tego co w g這wie/sercu autorowi gra.

  • Go嗆 ewa napisa(a) z *.dynamic.chello.pl komentarz datowany na 2017/08/15 21:47:00:

    Jeste doskona貫,pisz prosz dalej i wi璚ej

  • Go嗆 mucha napisa(a) z *.dynamic.chello.pl komentarz datowany na 2018/03/18 13:56:28:

    A nie ba貫 si, 瞠 Ci Mieczys豉w zadenuncjuje gdzie trzeba, jako odstepc, z kt鏎ym powinno si zrobi porz康ek?

  • sj23 napisa(a) komentarz datowany na 2018/03/18 14:44:04:

    Nie, nie boj si ju wi璚ej. Je郵i nie mo積a m闚i tego, co si my郵i to po co si w og鏊e odzywa. Ludzie, nawet 安iadkowie, cz瘰to na szczero嗆 reaguj szczero軼i, wi璚 uwa瘸m, 瞠 warto si otwiera. No i Mietek nie zadenuncjowa. Chyba.

Dodaj komentarz

Kalendarz

Grudzie 2018

Pn Wt Cz Pt So Nd
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

Kategorie

Kana informacyjny



gangrena@10g.pl

Opcje Bloxa